Business analytics: Ένα εταιρικό περιουσιακό στοιχείο που φέρνει κέρδη

Νέος εισάγει στο laptop σε σχεδιαγράμματα και πίτες τις αντίστοιχες τιμές για τα περιουσιακά του στοιχεία

Υπάρχει ένα περιουσιακό στοιχείο, που διαθέτουν -σχεδόν- όλες οι επιχειρήσεις και δεν αποτυπώνεται ούτε στα πάγιά τους, ούτε σε κάποιο άλλο σημείο του ισολογισμού τους, τουλάχιστον προς το παρόν. Είναι ο όγκος των δεδομένων που συγκεντρώνει καθημερινά μια εταιρεία, είτε μιλάμε για μία μικρή επιχείρηση, είτε για μια πολυεθνική.

Αυτά τα δεδομένα, από προσωπικά στοιχεία πελατών ή προμηθευτών, μέχρι τον τρόπο της οργάνωσης και λειτουργίας της, αποκαλούνται business analytics και, με τη συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας, μπορούν να εξελιχθούν σε έναν πραγματικό θησαυρό για την ίδια την εταιρεία. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε συμπεράσματα, τα οποία είναι σε θέση να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα, να μειώσουν τις λειτουργικές δαπάνες, να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων, να οδηγήσουν στην παραγωγή νέων προϊόντων και την εξατομίκευση των υπηρεσιών.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν μια εξαιρετικά καλή επίδοση πανευρωπαϊκά στην αξιοποίηση των business analytics. Τα επίσημα στοιχεία της Eurostat φέρνουν τις εγχώριες εταιρείες πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης στην χρήση των analytics. Για την ακρίβεια κατατάσσονται στη 12η θέση μεταξύ των 27 κρατών-μελών, καθώς έχουν αντιληφθεί τα οφέλη που μπορούν να τους εξασφαλίσουν οι νέες τεχνολογίες και κάνουν προσπάθειες να ενσωματώσουν στη λειτουργική τους δομή τα analytics.

Συνολικά, περισσότερες από μία στις δέκα ευρωπαϊκές εταιρείες με τουλάχιστον 10 εργαζομένους (12%) αξιοποιούν σήμερα τα analytics. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις μεγάλες επιχειρήσεις είναι 33% και για τις μεσαίες 19%. Σχεδόν οι μισές από τις ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίες αξιοποιούν τον όγκο δεδομένων που συλλέγουν, αναλύουν δεδομένα τοποθεσίας από φορητές συσκευές (49%), ενώ ακολουθεί η ανάλυση δεδομένων που συλλέγονται από τα social media (45%).

Αυτό που σίγουρα απαιτείται για την αξιοποίηση των εταιρικών δεδομένων είναι ένα συνολικό πλάνο. Επειδή, ωστόσο, οι δυνατότητες που έχουν οι εταιρείες -όχι μόνο οι ελληνικές- στην ανάλυση του όγκου των δεδομένων, όσο και στην αξιοποίησή τους συχνά προσκρούουν στην έλλειψη στελεχών με τις κατάλληλες δεξιότητες, η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας.

Η διαδικασία αξιοποίησης των δεδομένων ξεκινά από τη συγκέντρωση και την αποθήκευση και καταλήγει στην ανάλυση και την εξαγωγή συμπερασμάτων, που θα χρησιμοποιηθούν για τη λήψη επιχειρησιακών αποφάσεων από τα αρμόδια στελέχη. Εφαρμογές που δίνουν τη δυνατότητα για συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων υπάρχουν πάρα πολλές, η επιλογή, ωστόσο, πρέπει να γίνει με βάση τόσο τις ανάγκες μίας επιχείρησης, όσο και τον τρόπο λειτουργίας της.

Πηγή: growyourbusiness.gr

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
print this page

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Scroll to Top
Skip to content