Συνεχείς αποσυνδέσεις; Τι να κάνεις;

Μήπως η σύνδεσή σου στο Internet παρουσιάζει συνεχείς αποσυνδέσεις. Υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να τσεκάρεις πριν πάρεις τηλέφωνο την τεχνική υποστήριξη.

Τα routers είναι συσκευές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα, χωρίς επανεκκινήσεις και updates, για μήνες. Σχεδιάζονται με αυτό το σκοπό και τις περισσότερες φορές το καταφέρνουν. Κάποιες φορές, όμως, αυτό δεν συμβαίνει. Υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις εσύ, προτού πάρεις τηλέφωνο την τεχνική υποστήριξη;

Αν το router σου αποσυνδέεται από το Internet κάθε τόσο, αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Τόσο οι υπολογιστές όσο και τα routers είναι σχεδιασμένα για να μένουν συνδεδεμένα στο Internet για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αν κάποιος προσπαθεί να σε πείσει πως δεν πειράζει ή δεν έγινε και τίποτα, μάλλον προσπαθεί να σε κοροϊδέψει. Υπάρχουν, όμως, κάποια βασικά βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να λύσεις το πρόβλημα από τη δική σου πλευρά.

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνεις, είναι να αποσυνδέσεις τον υπολογιστή από το router και να επανεκκινήσεις και τα δύο. Μετά την επανεκκίνηση, άσε το router να συνδεθεί με το Internet και έπειτα επανασύνδεσε τον υπολογιστή και δες αν το πρόβλημα έχει λυθεί.

Δεύτερο βήμα, μια ολίγον τι κρυμμένη ρύθμιση στην κάρτα δικτύου του υπολογιστή σου. Δεν είναι κάτι που βρίσκει κανείς εύκολα, αλλά αξίζει μια δοκιμή. Άνοιξε το Device Manager των Windows – αν έχεις Windows 10, τότε κάνε δεξί κλικ πάνω στο Start button (αυτό με το σημαιάκι των Windows στο τέρμα αριστερά της taskbar) και επίλεξε Device Manager. Έπειτα άνοιξε την κατηγορία Network adapters και κάνε διπλό κλικ πάνω στην κάρτα δικτύου του υπολογιστή σου, την οποία χρησιμοποιείς για τη σύνδεση με το router. Συνήθως είναι είτε της Intel είτε της Realtek. Στο παράθυρο που θα ανοίξει, πήγαινε στο tab με τίτλο Power Management και απο-επέλεξε το κουτάκι με λεζάντα Allow the computer to turn off this device to save power. Έπειτα πάτα OK και κλείσε το Device Manager. Δες αν το πρόβλημα λύθηκε.

Τρίτο βήμα, ενημέρωσε τον driver της κάρτας δικτύου. Αν αναρωτιέσαι γιατί βάζουμε συνεχώς τη λέξη «κάρτα» εντός εισαγωγικών, αυτό είναι γιατί, ενώ παλαιότερα ο προσαρμογέας για το δίκτυο ήταν της μορφής κάρτας επέκτασης (όπως η κάρτα γραφικών ή η κάρτα ήχου), πλέον τα απαραίτητα κυκλώματα και τσιπάκια βρίσκονται ενσωματωμένα πάνω στη motherboard του υπολογιστή – εν ολίγοις, δεν υπάρχει ξεχωριστή κάρτα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως ο προσαρμογέας δικτύου δεν απαιτεί τους δικούς του drivers για να λειτουργήσει. Για να δεις αν υπάρχει νεότερος driver, μπορείς είτε να τον εντοπίσεις από τη σελίδα του κατασκευαστή της motherboard που έχει ο υπολογιστής σου, είτε να αφήσεις τα Windows να ψάξουν αυτομάτως. Για τη δεύτερη επιλογή, πήγαινε όπως και πριν στο Device Manager και άνοιξε το παράθυρο με τις ρυθμίσεις της κάρτας. Εκεί, στο tab με τίτλο… Driver θα βρεις το πλήκτρο Update Driver. Πατώντας το, θα ανοίξει ένα άλλο παράθυρο στο οποίο απλά θα πατήσεις το Search automatically for drivers και θα αφήσεις τα Windows να ψάξουν στους servers της Microsoft για πιο καινούρια έκδοση των drivers. Αν βρουν και αφού γίνει η εγκατάσταση, κάνε και ένα restart στον υπολογιστή, καλού-κακού και έλεγξε αν το πρόβλημά σου λύθηκε.

Γενικές συμβουλές

Τα περισσότερα routers είναι, προφανώς, αξιόπιστα μηχανήματα, αλλά έχουν περιορισμούς. Επομένως προσπάθησε να αποφεύγεις να έχεις συνδεδεμένο υπερβολικό αριθμό υπολογιστών ή άλλων συσκευών ταυτοχρόνως – αν αυτό είναι απαραίτητο, ίσως θα πρέπει να επενδύσεις σε ένα router επαγγελματικών προδιαγραφών. Βεβαιώσου πως τα καλώδια (για τις ενσύρματες συνδέσεις) είναι σε καλή κατάσταση και δεν είναι τσακισμένα ή τεντωμένα. Βεβαιώσου πως το router συνδέεται στην τηλεφωνική γραμμή μέσω κατάλληλου φίλτρου καθώς και πως όλα τα άλλα τηλέφωνα του σπιτιού έχουν αντίστοιχο φίλτρο. Προσπάθησε να εξασφαλίσεις αξιόπιστη τροφοδοσία στο router. Τσέκαρε το τροφοδοτικό του και το καλώδιο, όπως και την πρίζα στην οποία συνδέεται. Τέλος, φρόντισε να ψύχεται επαρκώς, δηλαδή να μην είναι χωμένο σε κάποια γωνία ή, προς Θεού, πλακωμένο από άλλα αντικείμενα, χαρτιά, βιβλία ή άλλες συσκευές.

Αν όλα αυτά αποτύχουν, τότε η κλήση στην τεχνική υποστήριξη είναι αναπόφευκτη.

Πηγή: cosmotesmartliving.gr

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
print this page

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Scroll to Top
Skip to content