TGV “M”: Το τρένο του μέλλοντος φιλικό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Κάθε πόλη ή χώρα που διοργανώνει Ολυμπιακούς Αγώνες συνηθίζει να βάζει παράλληλους στόχους, εκτός βέβαια από την άψογη διεξαγωγή του κορυφαίου αθλητικού θεσμού στον κόσμο. Για παράδειγμα, οι Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, αν βέβαια δεν είχαν αναβληθεί λόγω της πανδημίας, θα σηματοδοτούσαν και την έναρξη της τηλεοπτικής μετάδοσης σε ανάλυση 8Κ στην Ιαπωνία.

Η Γαλλία και συγκεκριμένα το Παρίσι, που αποτελεί τον επόμενο σταθμό των Ολυμπιακών Αγώνων το 2024 έχει βάλει το δικό του στοίχημα. Λίγο διαφορετικό βέβαια αλλά σχετίζεται με τη σημαντική παράδοση που έχει χτίσει η Γαλλία στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Σε τρία χρόνια η Γαλλία και συγκεκριμένα η κρατική σιδηροδρομική εταιρεία SNCF ευελπιστεί να έχει έτοιμο και να δώσει την ευκαιρία στα εκατομμύρια επισκέπτες των Αγώνων να δοκιμάσουν το νέο σύγχρονο τρένο υψηλών ταχυτήτων που ετοιμάζει. Το TGV M ή Avelia Horizon, ή «το τρένο του μέλλοντος», όπως το χαρακτήρισε ο επικεφαλής της SNCF το προηγούμενο καλοκαίρι όταν έγιναν τα αποκαλυπτήρια των σχεδίων.\

Ένα τρένο που σηματοδοτεί και μια σημαντική στροφή προς βιώσιμες και αειφόρες λύσεις στον τομέα των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη. Το TGV M είναι φιλικό προς το περιβάλλον, ευρύχωρο, μοντέρνο και πιο οικονομικό στη χρήση του σε σχέση με τρένα προηγούμενων γενιών. Η κατασκευάστρια εταιρεία Alstrom, η οποία θα προμηθεύσει νέους συρμούς τρένων στην χώρα μας, εκτιμά ότι το νέο μοντέλο θα φέρει επανάσταση στα σιδηροδρομικά ταξίδια.

Ειδικότερα, οι αμαξοστοιχίες του TGV M θα κατασκευαστούν κατά 97% από ανακυκλωμένο υλικό, ενώ το design τους είναι τέτοιο, που μειώνει κατά 32% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα, θα καταναλώνει 20% λιγότερη ενέργεια, ενώ το κόστος χρήσης μειώνεται έως και 30% σε σύγκριση πάντα με τα τρένα που χρησιμοποιεί αυτήν την περίοδο η SNCF.

Επιπρόσθετα, το TGV M θα επιτρέπει την άνετη και κυρίως αυτόνομη επιβίβαση/αποβίβαση ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια, χάρη στην ειδική ανυψωτική πλατφόρμα, θα προσφέρει δύο επίπεδα με χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι θα μπορούν να παραγγέλνουν ό,τι χρειάζονται από τα μπαρ του από την άνεση του καθίσματός τους.

Η συνολική του χωρητικότητα θα φθάνει τους 740 επιβάτες, δηλαδή 20% μεγαλύτερη από τα υπάρχοντα τρένα, ενώ θα είναι εξοπλισμένο με τηλεοράσεις σε όλες τις αίθουσές του.

Το επίσημο ντεμπούτο του TGV M στους γαλλικούς σιδηρόδρομους αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο του 2024, ωστόσο οι πρώτες πιλοτικές δοκιμές αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο 2021. Το πλάνο της SNCF περιλαμβάνει συνολικά 100 τέτοια τρένα που θα παραδοθούν μέχρι το 2031.

print this page

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Scroll to Top
X
Μετάβαση στο περιεχόμενο